Turystyka jest niezwykle ważną gałęzią gospodarki dla wielu krajów i regionów, zwłaszcza tych położonych w najbardziej atrakcyjnych krajobrazowo i przyrodniczo częściach świata.
W krajach takich jak Grecja, Hiszpania, Egipt, czy Malezja, dochód z turystyki stanowi ponad dwie trzecie całego produktu krajowego brutto.
Na przykładzie tym widać więc wyraźnie jak ważną częścią gospodarki jest turystyka. Prowadzi to do oczywistego wniosku, że wszelkie inwestycje w innowacje stosowane w turystyce, a także w jej promocję są ogromnie znaczącą sprawą.
Promocja turystyki w dużym stopniu przyczynia się do szybszego wzrostu gospodarczego w wielu krajach. Im więcej osób zachęconych ciekawymi reklamami, plakatami, czy przewodnikami, przyjeżdża do danego miejsca, tym więcej powstaje tam drobnej, prywatnej przedsiębiorczości, a co za tym idzie rośnie liczba miejsc pracy, dzięki czemu spada bezrobocie, a społeczeństwo się bogaci.
Jak widać rozwój turystyki może naprawdę dużo wnieść do gospodarki danego kraju, więc nie trzeba chyba nikogo przekonywać, jak ważna jest promocja turystyki.